Vážím si stáří, i já jednou budu starý….

21. 11. 2013 7:38:04
Všichni se v dnešní době bojí stárnutí, chodí na plastické operace, snaží se vypadat mladší, ale co si budeme nalhávat někdy vypadají jak „chodící“ plastelíny. O to si více vážím lidí, kteří se snaží své cenné zkušenosti předat dále.

Mojí prababičce je 89 let, viděla osobně prezidenta Masaryka, zažila jako těhotná 2.světovou válku, zažila změny režimů, nástup komunistů, jejich pád. Vždycky mi říkala: „ Vše se musí prožít, i to špatné i to dobré.“ A já si jejího názoru velmi vážím.

Velmi rád jsem sedával a poslouchal vyprávění starších lidí, o tom jaký žili život, co viděli. Svým vyprávěním mi předávali své zkušenosti, bylo vidět, že i po desítkách let jsou věci, které prostě bolí pořád, důkazem byly slzy v jejich očích. Někdy jsem viděl strach a obavy, že zůstanou sami. Bohužel, se to stává velmi často, prostě na ně „zapomeneme“. Neceníme si jejich zkušeností a nevracíme lásku, kterou nám dávají.

Tolik nám toho můžou dát, lásku, své zkušenosti, ukázat směr, kterým se dát. Když v dětství přijde bolest byla tu babička, ta které Vám napekla a uvařila. Dávala Vám tajně sladkosti a měla lásku v očích. Byl tu děda, který Vás učil jak být „správným“ chlapem. Každý z nás to měl jinak, ale cíl by měl být stejný. Vrátit tu lásku na jejich stará kolena, neopustit je a dodávat jim sílu žít každý den. Protože ten čas plyne jinak, pro nás není rok nic, pro ně kus života.

Nechci tady poučovat, jen mi přijde ,že je mnoho starých lidí, kteří jsou sami a to mají vnuky i děti.....

Jedna otázka nakonec, kdy jste viděli své rodiče nebo prarodiče naposledy?

Díky za přečtení

J.R.

Autor: Jiří Rýsler | čtvrtek 21.11.2013 7:38 | karma článku: 44.07 | přečteno: 4996x

Další články blogera

Jiří Rýsler

Důchodci jako synchronizovaná skupina, aneb tohle jsem fakt nečekal…

Abych Vám nelhal, nepamatuji si, co mi bylo, pamatuji si, že jsem měl jít k lékaři v pondělí, ano v pondělí! To co jsem viděl a zažil je k neuvěření, ale poprvé jsem viděl skupinové chování důchodců v akci.

29.8.2023 v 21:22 | Karma článku: 25.77 | Přečteno: 1594 | Diskuse

Jiří Rýsler

Blafnu tě i zadarmo, aneb léčba šokem

Byl páteční večer, jak se říká u nás na Moravě, my neabstinujeme, my máme jen pauzu, ten večer jsem pauzu neměl a hořce toho lituji....

13.7.2023 v 22:15 | Karma článku: 18.34 | Přečteno: 718 | Diskuse

Jiří Rýsler

Moje první kolonoskopie aneb připravte se, jedeme do zatáčky…

Moje poslední slova při odchodu z ordinace byla: "Děkuji, ale už nikdy více." Ale to bych předbíhal, na toto vyšetření nikdy nezapomenu, nebylo děsivé, prostě se jen sešlo hodně negativních vlivů...

10.7.2023 v 21:42 | Karma článku: 34.23 | Přečteno: 3296 | Diskuse

Jiří Rýsler

Masáž aneb rychle pryč…

Nebudu si nic nalhávat, udeřil mi třicátý třetí rok a bolest zad se stala mou dobrou známou. Někdy je to lepší, někdy horší. Samozřejmě se snažím cvičit (nekecám!!) a občas chodím na masáž. Tento příběh se opravdu stal ...

6.7.2023 v 20:27 | Karma článku: 30.47 | Přečteno: 3722 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.70 | Přečteno: 348 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 291 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 511 | Diskuse
Počet článků 128 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 798

Moje cesta se rozjela v listopadu 1989. Životem jsem šlapal se vší silou, přesto jsem sem tam uklouzl. Na něco jsem hrdý, jiné mi přináší stud. Nedá se to změnit, už se to prostě stalo. Občas jsem se ztratil, občas byl naivní, ale stále jsem zůstal sám sebou...:))))

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...