Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje první kolonoskopie aneb připravte se, jedeme do zatáčky…

Moje poslední slova při odchodu z ordinace byla: "Děkuji, ale už nikdy více." Ale to bych předbíhal, na toto vyšetření nikdy nezapomenu, nebylo děsivé, prostě se jen sešlo hodně negativních vlivů…

Budu k vám od začátku zcela upřímný, nesnáším doktory, vůni Sava a bílou barvu. Hlavně při slově hadice, zadek a kamera jsem se osypal. Bohužel, jak tomu bývá, i já mám svou slabost, moji babičku. Jednou se rozbrečela: "Jiříku, vím, že máš problémy, běž prosím na to vyšetření, víš, že na to umřel děda…" No a bylo hotovo, byl jsem objednaný…

První komplikace začaly už při prvotní dietě, moje tělo požadovalo stravu, večer jsem stál u ledničky a říkal jsem si: "Jedna klobása, jenom jedna, ani to nikdo neuvidí, sežeru jí, než někdo dojde!" Nebudu vám popisovat pocity hladu, ty určitě znáte, vydržel jsem!

Nastal den "D", samozřejmě jsem šel v doprovodu kontrolního výboru, babičky a přítelkyně. Cestou do pekla jsem viděl automat na jídlo a můj mozek se mě snažil přesvědčit, že se musím najíst, jinak umřu. Došli jsme do čekárny, otevřely se dveře: "Tak pojďte, pane Rýslere…" Co má člověk dělat? Vešel jsem do ordinace. Tichým hlasem se ozvalo: "Zde si odložte věci a na židli…" Asi jsem byl ve stresu, ale víc jsem prostě neslyšel. "Hele, tak to hoď dolů a to bude ok": říkal jsem si. Dal jsem věci dolů a šel tři kroky vpřed. Z vedlejší místnosti vyšla sestra a vyděšeně řekla: "A kde máte andělíčka, pane Rýslere?" No, nebudu vám popisovat moje myšlenky: "Debile, panebože, další trapas a to ještě nezačalo…"

Pěkně jsem se uložil na lehátko, pěkně na šneka, jak já říkám, řit bokem, nohy k sobě a začal jsem se modlit. Došla paní doktorka: "Nebojte se, pane Rýslere, budete chtít injekci na uvolnění? Pokud byste se při zákroku chtěl ulevit, udělejte to, nestyďte se." V hlavě mi blesklo: "Jasně, že budu chtít injekci, cokoliv, hlavně ať to necítím."

Nastal zásun "Z". Hadička pronikala zatím neprozkoumanou jeskyní, kde ještě nikdo nebyl. Budu upřímný, bylo to v pohodě, i jsem se trošku usmíval, jaký já jsem byl debil! "A pane Rýslere, blíží se zatáčka, někdo má střeva více točitá, budete cítit tlak a bude to nepříjemné," prohlásila doktorka. Zatáčka přišla! "Klidně si ulevte, opravdu se nestyďte," opakovala sestra pořád dokola. No, zkusil bych vám popsat, jak vjela hadice do zatáčky, ale nebylo to moc příjemné, asi jako když jíte celý týden ovesnou kaši!

Moje zoufalství bylo neuvěřitelné, při každé zatáčce se ozvalo: "Ulevte si, nebojte se." "Já si nechci ale ulevit do prdele, já chci domů," problesklo mi hlavou!

Moje hlava začala produkovat únikový plán: "Paní doktorko, prosím, já vám dám slevu, pracuji tady v obchodě." "Nestačí to už, já musím na úřad." "Neodložíme to, dnes je venku nějak zima." V záplavě mých nabídek úplatků a proseb jsem se zadíval na obrazovku: "Paní doktorko, ta kamera má super rozlišení!" Sestra do toho dodala: "Fakt si ulevte, bude vám lépe." To i doktorka nevydržela a začala se uculovat.

Nebudu vás napínat, jsem zdravý, vše negativní, čistý jak slovo Boží. Ale tím příběh ještě nekončí. Samozřejmě jsem se musel pomalu postavit, obléci se a jít do čekárny. Celou dobu mě kontrolovala sestra, ať nehodím šipku na dlažbu. Vyvedla mě na chodbu, kde si mě měla převzat moje kontrolní četa. "Já na to seru, tady je ta ženská, co mě ukecala, ať jdu," řekl jsem pomalu belhající po chodbě. Nebudu vám lhát, držel jsem si zadek! Ano, držel jsem ho. Cítil jsem se zneužitý, zneuctěný a ještě jsem měl hlad! Automat se konečně dočkal! Řekli mi, že mám jíst lehká jídla a velmi pomalu!! HAHA, brambůrky a rovnou česnekové. Za tuto zkušenost si to zasloužím!

K závěru, kolonoskopie není takový strašák, jak se říká, prostě já jsem jiný a mám štěstí na trapasy. Myslete na své zdraví a na prevenci!

 

Jirka

Autor: Jiří Rýsler | pondělí 10.7.2023 21:42 | karma článku: 34,23 | přečteno: 3299x
  • Další články autora

Jiří Rýsler

Důchodci jako synchronizovaná skupina, aneb tohle jsem fakt nečekal…

Abych Vám nelhal, nepamatuji si, co mi bylo, pamatuji si, že jsem měl jít k lékaři v pondělí, ano v pondělí! To co jsem viděl a zažil je k neuvěření, ale poprvé jsem viděl skupinové chování důchodců v akci.

29.8.2023 v 21:22 | Karma: 26,02 | Přečteno: 1595x | Diskuse| Ostatní

Jiří Rýsler

Blafnu tě i zadarmo, aneb léčba šokem

Byl páteční večer, jak se říká u nás na Moravě, my neabstinujeme, my máme jen pauzu, ten večer jsem pauzu neměl a hořce toho lituji....

13.7.2023 v 22:15 | Karma: 18,34 | Přečteno: 719x | Diskuse| Ostatní

Jiří Rýsler

Masáž aneb rychle pryč…

Nebudu si nic nalhávat, udeřil mi třicátý třetí rok a bolest zad se stala mou dobrou známou. Někdy je to lepší, někdy horší. Samozřejmě se snažím cvičit (nekecám!!) a občas chodím na masáž. Tento příběh se opravdu stal ...

6.7.2023 v 20:27 | Karma: 30,47 | Přečteno: 3723x | Diskuse| Ostatní

Jiří Rýsler

Začala šachová partie, která stojí životy, na tahu je Rusko....

24. únor 2022 padly první bomby na území Ukrajiny, země se budí do noční můry. Bezpečností situace v Evropě se začíná rapidně měnit. Už jednou to tady bylo...zapomínáme?

25.2.2022 v 19:30 | Karma: 11,09 | Přečteno: 356x | Diskuse| Společnost

Jiří Rýsler

Žijeme ve světě protikladů, rozporů a obrovských propastí.

Jeden kluk řeší, že doma dostane zase do huby, za to, že se narodil. Druhý řeší, že nedostane telefon. Jedna matka řeší, že nemá dost sledovatelů na facebooku, druhá že nebude mít na jídlo pro syna.

1.5.2021 v 22:43 | Karma: 16,36 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 132
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 808x
Moje cesta se rozjela v listopadu 1989. Životem jsem šlapal se vší silou, přesto jsem sem tam uklouzl. Na něco jsem hrdý, jiné mi přináší stud. Nedá se to změnit, už se to prostě stalo. Občas jsem se ztratil, občas byl naivní, ale stále jsem zůstal sám sebou...:))))